Kattuppfödning, inget för känsliga personer

Triton åkte för en timme och trettio minuter sedan och jag gråter fortfarande. Kunde inte föreställa mig hur jobbigt det skulle bli att lämna ifrån sig fem kattungar. Det gör så ont i hjärtat av sorg då jag vet att jag aldrig får träffa dem igen. Jag har på de tolv veckor som gått kommit att älska alla så mycket att jag redan nu vill be om ursäkt till de stackars ägarna som ska hämta dem själva hemma hos mig. Jag vill förbereda er på att jag inte kan dölja mina känsor utan ni kommer troligtvis få se mig "fulgråta". Och om jag vägrar att släppa ifrån mig katten går det bra att bända loss den med våld då jag inte kommer att lämna ifrån mig dem genom att ni ber snällt. Om det finns personer som inte vet vad fulgråt är ska jag tala om det. Fulgråt är när en person gråter med alla sinnen, kroppen skakar, tårarna rinner, näsan rinner, snörvlar högt och ingen förstår vad man säger. Önskar att jag kunde gråta som man gör på gammal film, en ensam liten tår som vacker rinner ner ensam på ena kinden...inge snörvel och snor som rinner.
Usch och fy för farväl!

Kommentarer
Postat av: ULRIKA

Stackars kattmormor..! Kram på er <3

2011-03-06 @ 15:00:10
Postat av: Angelica

All tröst är välkommen! Puss vännen

2011-03-06 @ 18:13:02
Postat av: Monica

Åh allra käraste Angelica jag tycker att det är fantastiskt att du visar alla dina känslor för de små. Fram för mer fulgråt!!! Jag tänker på dig och att du gjort ett helt fantastiskt jobb med de små!!! Kram på dig!

2011-03-06 @ 19:12:37
Postat av: Nya kattmamman

Hej

Jag är den nya kattmamman till Triton.

Han har fått det jättebra.

Äter och sover och brottas med sin halvbror Buster.

Du skall veta att vi alltid kommer att ta väl hand om honom. Det kanske kan trösta lite...

Helene

2011-03-08 @ 17:48:35
Postat av: Nya kattmamman

Vi måste bara fråga, hur fick du honom att sitta still så länge att du kunde ta ett kort... vi försöker hela tiden.

2011-03-08 @ 17:50:17
Postat av: Angelica

Jätte kul att ni hör av er! Det har varit tomt utan Triton då han var den tuffaste av dem alla. du frågade om bilden och jag vill bara säga det att för varje bra bild jag tagit har jag 100 dåliga så bra knäpp bilder. Ha det nu så bra och puss på nosen till Triton

eller han heter kanske något annat nu?

2011-03-11 @ 08:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0